Planujesz założyć własny e-commerce i szukasz informacji jaki najlepszy szablon sklepu WordPress? Przygotowałem listę pięciu najlepiej sprzedających się szablonów WooCommerce, która mam nadzieje, że pomoże Ci dokonać najlepszego wyboru. Są to motywy, które są bardzo popularne, a ten zamykający stawkę ma aż 34 tysiące sprzedanych kopii.
Spis treści:
Tworzę zawodowo strony internetowe na WordPress i WooCommerce, dlatego postaram się dorzucić kilka słów od siebie, aby pomóc Ci przejść przez tę listę. Sprawdźmy więc, który z poniżej wymienionych motywów ma szansę by określać się, że to najlepszy szablon sklepu WordPress.
1. Flatsome (234 tysiące sprzedanych).
Flatsome to zdecydowanie najlepiej sprzedający się szablon sklepu internetowego WordPress, który deklasuje swoich rywali i zawiera samodzielnie praktycznie tyle samo sprzedanych kopii co wszystkie pozostałe cztery szablony. Na czym polega jego fenomen? Myślę, że sukcesem jest wygląd wersji demonstracyjnych, dzięki któremu możemy w łatwy sposób uruchomić sklep internetowy o dowolnej tematyce, choć w demach zdecydowanie królują przykłady sklepów e-commerce z odzieżą.
To co rzuca się w oczy, to rozbudowane funkcje zaprogramowane przez autorów szablonu. Ajax Pagination & Filtering, czyli dynamiczne filtry produktów wg np. kategorii, typu, koloru, a także mmożliwość wyświeltania dużej ilości produktów bez konieczności klikania i przechodzenia do strony nr 2, 3 czy 4, aby przeglądać interesujące nas produkty, to niewątpliwie ogromny atut. Nie musimy instalować wtyczki, a raczej dwóch wtyczek, które obciążą nasz sklep.
To czym się chwalą twórcy szablonu i wyróżniają jako najważniejsze cechy swojego produktu, to:
- autorskie narzędzie page-builder, oferujące w łatwy sposób budowanie i edytowanie sklepu internetowego,
- nielimitowane opcje dostosowania elementów sklepu,
- dobrą optymalizacje (ponoć najlepszą z wszystkich szablonów),
- „design sklepu, który sprzedaje” – jeśli wierzymy autorom, a liczba sprzedanych kopii pozwala wierzyć,
- regularne aktualizacje
Średnia ocena 4.82 przy prawie 8 tysiącach recenzji, to bardzo dobry wynik i z pewnością jest to szablon warty uwagi.
Najlepiej pasuje do: sklep z odzieżą.
Odnośnik do szablonu: KLIK (59$)
2. Porto (89 tysięcy sprzedanych).
Porto to szablon podobny do wyżej wymienionego Flatsome, jednakże posiadający w swojej ofercie dema oferujące wygląd bardzo rozbudowanych sklepów internetowych, mi osobiście przypominający np. x-kom.pl.
Ten motyw oferuje 47 zbliżonych do siebie wersji demonstracyjnych, a oparty jest o znane wtyczki typu page-builder, Elementor oraz WPBakery Page Builder. Jedną z jego głównych zalet jest wszechstronność, ponieważ oferuje łącznie ponad 134 wersji demonstracyjnych, a dzieje się to za sprawą wielu dem, które nie są typowo nastawione pod e-commerce. To powoduje, że możemy kupić taki szablon i utworzyć na nim zarówno sklep internetowy z elektroniką, jak i np. osobiste portfolio, stronę firmową dla salonu dentystycznego czy fryzjerskiego.
Twórcy chwalą się dużą liczbą opcji dostosowania wyglądu sklepu WooCommerce, w pełni zoptymalizowaną wersją mobilną, dobrą optymalizacją czy funkcjami takimi jak:
- Ajax Shop & Infinite Scroll – nie trzeba będzie instalować specjalnych wtyczek, aby usunąć konieczność przeklikiwania przez strony archiwów z produktami,
- Advanced Swatch, czyli możliwość np. umożliwienia zaznaczania wyboru koszulki za pomocą kliknięcia na np. beżowy kwadracik,
- Quick View, czyli możliwość podejrzenia najważniejszych informacji o produkcie w wyskakującym okienku.
Średnia ocena to 4.93 na ponad 3900 opinii. Wow! Pod tym względem to z pewnością może być najlepszy szablon sklepu WordPress.
Najlepiej pasuje do: sklep z dużą ilością produktów, np. z elektroniką, odzieżą.
Odnośnik do szablonu: KLIK (59$)
3. WoodMart (73 tysiące sprzedanych).
Ponad 370 różnych wersji demonstracyjnych w bibliotece, dzięki czemu możemy stworzyć niemal dowolny sklep internetowy. Mnóstwo możliwości dostosowania wyglądu sklepu, a także doładowanie masą funkcji przydatnych do prowadzenia nowoczesnego sklepu internetowego, takich jak:
- dynamiczne filtry produktów,
- pełnoekranowa wyszukiwarka,
- możliwość utworzenia rozbudowanej nawigacji (mega menu),
- rozbudowane recenzje,
- galeria produktu w archiwum.
WoodMart to szablon, który miałem w rękach w ubiegłym roku i bardzo mi się spodobał i wydawał mi się idealnym rozwiązaniem, gdybym potrzebował utworzyć własny sklep internetowy na gotowym szablonie, ponieważ miałem wrażenie, że posiada wszystkie potrzebne opcje i te o których nie zdążyłem jeszcze pomyśleć. Nie był idealny, ponieważ pracowałem nad jego poprawą, bo pojawiła się niekompatybilność między nim i bardzo popularną wtyczką do dropshippingu… w obu przypadkach płatny support wypiął się na klienta sugerując, że nie są w stanie nic zrobić i należy skontaktować się z drugą stroną. Za to niewielki minus, ale podsumowując całokształt – to świetny szablon.
Najlepiej pasuje do: jest wszechstronny, wszystko da się na nim zrobić.
Średnia ocena to 4.93 na ponad 2700 opinii. Podobnie jak wyżej, wow! Woodmart skradł moje serce i według mnie istnieje możliwość, aby to był najlepszy szablon sklepu WordPress, choć to czysto subiektywne odczucia, które mają swoje odzwierciedlenie wśród klientów kupujących ten motyw.
Odnośnik do szablonu: KLIK (59$)
4. XStore (43 tysiące sprzedanych).
XStore to kolejny szablon WooCommerce oferujący szeroką listę wersji demonstracyjnych, gdzie znajdziemy demo dla sklepu oferującego wynajem samochodów, kosmetyki, zabawki dziecięce, przyprawy, wyposażenie wnętrz czy… portfolio dla fotografa.
Mamy tutaj do dypozycji podobne zalety i funkcje jak w szablonach powyżej, czyli: twórcy szablonu chwalą się, że ich motyw jest gwarancją dobrej sprzedaży, a także regularnych aktualizacji. Do tego w opisie szablonu znajdziemy wyliczenie, że kupując ten szablon otrzymamy pakiet wtyczek premium o wartości 467$ – czy to faktycznie jest okazja życia? Myślę, że nie, ponieważ nie każdy z Was będzie chciał udostępniać linki afiliacyjne z Amazona lub będzie korzystać z anglojęzycznego szablonu faktur, gdy w Polsce mamy dostęp do integracji z wieloma firmami oferującymi księgowość.
Z pewnością ten szablon będzie ciekawym wyborem, jeśli sklep będzie działał wyłącznie za granicą i najlepiej w języku angielskim – wtedy będziecie mogli skorzystać z pełni benefitów, które oferuje.
Najlepiej pasuje do: jest wszechstronny, wszystko da się na nim zrobić.
Średnia ocena to 4.88 na ponad 1800 opinii.
Odnośnik do szablonu: KLIK (59$)
5. Shopkeeper (34 tysiące sprzedanych).
Ostatni w tym zestawieniu, ale czy najgorszy spośród wymienionych? Shopkeeper to szablon kreujący się na wszechstronny, choć z pewnością nie dorównuje temu do Woodmart czy XStore, ponieważ gdy przejrzymy wszystkie dostępne wersje demonstracyjne, to szybko zobaczymy, że do wyboru mamy niewielką ich liczbę, a główne różnice są niewielkie. Jest to szablon moim zdaniem dobry, jeśli planujemy dodać tam 10 – 100 produktów i chcemy je wyróżnić za pomocą kafelków prowadzących do kategorii lub promocji na stronie głównej.
Niestety nie zachwyca – zarówno opis produktu, wersje demo, jak i ilość funkcji w porównaniu do niemal wszystkich wyżej wymienionych konkurencyjnych motywów. Czy to najlepszy szablon sklepu WordPress? Zdarzyło mi się pracować na niewielkim sklepie internetowym, który był oparty o ten szablon i… to moje osobiste odczucie, ale raczej sugerowałbym Ci wybrać jedną z alternatyw wymienionych powyżej. Oferują więcej i lepiej, a cena jest ta sama. Wyjątek od reguły: któreś z dem spodoba Ci się na tyle, że nie będziesz mógł zasnąć – wtedy bierz i się nie zastanawiaj… w końcu przez pierwsze 6 miesięcy otrzymasz wsparcie premium.
Najlepiej pasuje do: nieduży sklep internetowy (10-100 produktów).
Średnia ocena to 4.62 na ponad 1400 opinii.
Odnośnik do szablonu: KLIK (59$)
Jaki jest więc najlepszy szablon sklepu WordPress? Podsumowanie.
To kwestia czysto indywidualna i wszystko zależy od tego, który podoba nam się najbardziej, aby konieczne było wykonanie jak najmniejszej liczby zmian wizualnych i technicznych potrzebnych do uzyskania interesującego nas efektu końcowego.
Musisz pamiętać, że często są to technicznie bardzo podobne do siebie motywy – zwykle zbudowane na wtyczkach typu page-builder takich jak Elementor, Gutenberg czy WPBakery Visual Composer. Ich główna różnica to wygląd, a łączą ich wspólne cechy, np. regularne aktualizacje, bardzo dobra możliwość samodzielnego dostosowania elementów szablonu, szeroka oferta funkcji ułatwiających prowadzenie sklepu, przyzwoita wersja mobilna i słaba optymalizacja. To ostatnie to największy problem, ale nie ma co się oszukiwać – albo dostajemy za niewielką kwotę szablon, który możemy dostosować na dziesiątki sposobów, albo wybieramy droższą opcję i zatrudniamy programistę do utworzenia szablonu od zera.