Skoro trafiłeś na mój blog, to najprawdopodobniej szukasz idealnego szablonu WordPress dla swojej nowej strony internetowej. W tym artykule zapoznasz się z najlepiej sprzedającymi się szablonami do WordPress w chwili tworzenia tego rankingu najlepszych szablonów WordPress 2024, czyli na stan 04.03.2024. Zwróć uwagę, że nie jest to moja subiektywna lista jaki szablon WordPress wybrać, a wyłącznie suche statystyki liczby sprzedanych kopii.
Spis treści
Poniższa lista zawiera liczbę sprzedanych kopii w pierwszych dniach marca 2024, dlatego niech Cię nie przestraszy ich niska ilość, bo łącznie np. wymieniona na pierwszym miejscu Avada posiada prawie milion sprzedanych kopii. 😉
Dobra, czyli jakie są najpopularniejsze szablony WordPress w marcu 2024? Zobacz poniżej ranking szablonów WordPress:
1. Avada – 1300+ sprzedanych kopii
Zero zaskoczenia i kolejny raz w rankingach najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się szablonów wygrywa Avada, która łącznie ma sprzedanych prawie milion kopii i posiada ocenę 4.78 na prawie 26 tysięcy opinii.
Czemu ten szablon zawdzięcza swoją popularność? To nie jest zwykły szablon, a również page-builder, czyli wtyczkę (taką jak np. Elementor) za pomocą której możesz wyklikać sobie samodzielnie stronę. Avada pozwala na utworzenie strony o niemal każdej tematyce, a także zawiera ponad 100 wersji demonstracyjnych do wgrania.
Jakie są zalety i wady tego motywu?
+ Możliwość wgrania jednego z ponad 100 dem i szybkiego dostosowania, a następnie uruchomienia strony internetowej.
+ Bardzo duża liczba ocen oraz staż na rynku (od 2012 roku), co jest gwarancją tego, że szablon jest dopracowany i bardzo rozbudowany.
+ Regularne aktualizacje i dobre wsparcie od autora.
+ Rozbudowane opcje dostosowania szablonu, możesz w nim zmienić każdy element.
+ Autor szablonu wdrożył różne mechanizmy pozwalające na optymalizację strony.
Odnośnik do szablonu: KLIK (69$)
2. Impreza – 485 sprzedanych kopii
Szablon Impreza swoją dużą popularność w bieżącym okresie na pewno w dużym stopniu zawdzięcza tymczasowej obniżce ceny z 59$ na 39$. To według twórców, szablon wszechstronny i idealny między innymi do stworzenia sklepu e-commerce, strony z newsami, portfolio czy dowolnej strony firmowej.
Twórcy szablonu zapewniają, że jest on zoptymalizowany dla szybkości i SEO, ale należy pamiętać, że nadal jest to gotowy szablon z tych „kombajnów” oferujących dostosowanie każdego elementu, co z pewnością będzie odbijać się na wydajności, gdy Wasza strona urośnie.
Jakie są zalety i wady tego motywu?
+ Ponad 300 wersji demonstracyjnych do wyboru.
+ Regularne aktualizacje.
+ „Zoptymalizowany pod kątem szybkości i SEO”.
+ 8 wtyczek w wersji premium, pozwalających teoretycznie na zaoszczędzenie 428$.
+ Rozbudowane opcje dostosowania szablonu, możesz w nim zmienić każdy element.
– Mały minus za WPBakery Page Builder – osobiście zdecydowanie wolę strony oparte o Elementor w 2024 roku.
Odnośnik do szablonu: KLIK (59$, w chwili pisania artykułu cena promocyjna to 39$)
3. The7 – 463 sprzedanych kopii
The7 to według autorów „najbardziej konfigurowalny motyw WordPress, Elementor i WooCommerce dostępny na rynku. Zapewnia on swobodę twórczą, której nie dorównuje żaden inny motyw bez względu na to, czy jesteś początkującym czy profesjonalistą, właścicielem strony internetowej, kreatywnym profesjonalistą czy agencją cyfrową.”
Czy tak faktycznie jest? Niemal każdy z najpopularniejszych szablonów WordPress oferuje podobne opcje dostosowywania i najczęściej większość zmian możesz wykonać samodzielnie. Myślę, że ten szablon jest przyzwoity i cieszę się, że coraz częściej twórcy szablonów zaczynają dostrzegać jak ważna jest ich optymalizacja, aby strony klientów.
Jakie są zalety i wady tego motywu?
+ Elementor.
+ Wtyczki w wersji premium, co pozwala na zaoszczędzenie 174$.
+ Rozbudowane opcje dostosowania szablonu, możesz w nim zmienić każdy element
– Niskie noty (33/100 dla mobile) wersji demonstracyjnej w teście Google Pagespeed Insights, choć autorzy zapewniają, że ich szablon jest świetnie zoptymalizowany w tym teście i osiąga 95/100.
– Ostatnia aktualizacja pół roku temu (15.10.2023), co nie jest zbyt mile widziane biorąc pod uwagę, że jest to popularny szablon dla WooCommerce, które wydaje regularnie swoje aktualizacje i aktualizacje plików szablonu.
Odnośnik do szablonu: KLIK (39$)
4. Betheme – 463 sprzedanych kopii
Tuż za podium jest Betheme, czyli kolejny po Avadzie, ogromny „kombajn” oferujący multum możliwości. Tym razem szablon plasujący się na czwartej pozycji posiada jedną z największych liczby dem do wyboru, ponieważ ma ponad 700 wersji demonstracyjnych do wyboru. Tak, 700. To nie żart, ani nie błąd podczas tworzenia wpisu.
Masa wersji szablonu do wyboru, świetne opinie, regularne aktualizacje, różne wtyczki premium w cenie szablonu, a także niby świetne wyniki w testach szybkości i wydajności. Czy można chcieć czegoś więcej za 60$? ????
Jakie są zalety i wady tego motywu?
+ Ponad 700 wersji demonstracyjnych do wyboru.
+ Regularne aktualizacje.
+ Zoptymalizowany pod kątem szybkości i SEO.
+ Rozbudowane opcje dostosowania szablonu, możesz w nim zmienić każdy element.
Odnośnik do szablonu: KLIK (60$)
5. Uncode – 374 sprzedanych kopii
Uncode to „doskonały kreatywny motyw WordPress dla każdego rodzaju strony internetowej (portfolio, agencja, freelancer, blog) i najlepszy motyw WooCommerce dla sklepów. Uncode został zaprojektowany z niezwykłą dbałością o szczegóły, elastyczność i wydajność. Ponadto kreator stron Uncode zawiera responsywne szablony i umożliwia edycję stron bez dotykania ani jednej linii kodu: można zbudować wszystko, co tylko przyjdzie ci do głowy!”
Tak o nim piszą autorzy… czy nie brzmi to znajomie? Jeśli częściej przeglądalibyście opisy gotowych szablonów do WordPress, to zobaczylibyście, że brzmią one niemal tak samo. Czy Uncode czymś się wyróżnia na tle pozostałych, skoro jest tak niesamowity? To technicznie szablon jakich tysiące, ponieważ np. do edycji treści mamy tutaj ponownie wtyczkę „WPBakery Page Builder” i najważniejsze jest to czy któraś z wersji demonstracyjnych przypadnie nam do gustu – jeśli tak: kupujemy, a jeśli nie to szukamy dalej.
Jakie są zalety i wady tego motywu?
+ Ponad 70 wersji demonstracyjnych do wyboru.
+ Regularne aktualizacje.
+ Szablon jest bardzo rozbudowany i zawiera dużo niestandardowych funkcji do wykorzystania.
– Mały minus za WPBakery Page Builder – osobiście zdecydowanie wolę strony oparte o Elementor w 2024 roku.
Odnośnik do szablonu: KLIK (59$)
6. Salient – 226 sprzedanych kopii
W końcu! Pierwszy szablon z nowoczesnymi wersjami demonstracyjnymi godnymi 2024 roku. Poznajcie Salient, czyli mój dotychczasowy osobisty faworyt.
Jakie są zalety i wady tego motywu?
+ To subiektywne, ale według mnie szablon oferuje bardzo ładne i nowoczesne wersje demonstracyjne.
+ Ponad 425 wersji demonstracyjnych do wyboru.
+ Regularne aktualizacje.
+ Szablon jest bardzo rozbudowany i zawiera dużo niestandardowych funkcji do wykorzystania.
– Mały minus za WPBakery Page Builder – osobiście zdecydowanie wolę strony oparte o Elementor w 2024 roku.
Odnośnik do szablonu: KLIK (60$)
7. Bridge – 214 sprzedanych kopii
Bridge, to szablon z którym osobiście mam sporo wspomnień, ponieważ to właśnie z wykorzystaniem niego zbierałem pierwsze doświadczenia ucząc się pracy z takimi dużymi szablonami. Nie wspominam tego najlepiej, ponieważ były to czasy, gdy zmiany nie lubiły się utrwalać, a czasem z nieznanego powodu się resetowały. Od tego czasu jednak Bridge przeszedł wiele zmian i otworzył się również na page-buildery takie jak Gutenberg czy Elementor. Moje zdanie moim zdaniem, ale co piszą o nim twórcy?
„BRIDGE to responsywny, wielozadaniowy motyw WordPress, idealny dla każdego. Niezależnie od tego, czy jesteś kreatywnym, korporacyjnym zespołem, prawnikiem, lekarzem czy freelancerem szukającym nowoczesnej strony z portfolio lub osobistego bloga, Bridge jest najlepszą opcją.”
Czy jest najlepszą opcją? Moim zdaniem nie i wszystkie szablony wymienione wyżej są ciekawszą opcją. Istnieje jednak szansa, że jedno z dostępnych dem będzie tym idealnym dla Ciebie, więc może warto rzucić okiem?
Jakie są zalety i wady tego motywu?
+ Ponad 630 wersji demonstracyjnych do wyboru.
+ Regularne aktualizacje.
+ Niespotykana wcześniej dowolność w wyborze page-buildera. Preferujesz Gutenberg? Nie ma problemu. Wolisz Elementor? Żaden kłopot! Wolisz klasykę i wybierasz WPBakery Page Builder? Również masz taką możliwość!
– To subiektywne, ale osobiście bardzo nie lubię tego motywu (pracowałem z nim głównie w latach 2015-2018) i unikam go jak ognia – strasznie denerwowało mnie dostosowywanie tego szablonu i cały framework Qode.
Odnośnik do szablonu: KLIK (69$)
8. Enfold – 177 sprzedanych kopii
Skoro przy dwóch poprzednich pozycjach pozwoliłem sobie na chwilę prywaty i przelania moich osobistych odczuć co do prezentowanych szablonów, to tym razem nie może być inaczej. Czy tęsknicie za czasami parę lat wstecz? Ten motyw może nie sprawi, że powrócicie do roku 2014, ale z pewnością zapewni prezencję Waszej strony jak z 2014 roku. Jako fan nowoczesnych rozwiązań mógłbym nie pozostawić suchej nitki na tym szablonie, ale skoro to jednak jeden z najpopularniejszych szablonów w obecnym okresie, to coś musi być na rzeczy.
Jakie są zalety i wady tego motywu?
+ Regularne aktualizacje.
– Autorski page-builder – być może działa szybciej niż Elementor czy WPBakery Page Builder, ale w tym przypadku jesteśmy skazani na aktualizacje od autorów szablonu, a nie niezależnych twórców. Jeśli znudzi im się tworzenie motywów do WordPressa, to zostajemy z stroną na page-builderze, którym nie będzie chciał się zająć żaden z programistów.
– Tylko 18 wersji demonstracyjnych do wyboru, co jest zdecydowanie najniższą liczbą spośród pozostałych szablonów. Dodatkowo ich wygląd pozostawia dużo do życzenia w 2024 roku. ????
Odnośnik do szablonu: KLIK (59$)
9. Newspaper – 176 sprzedanych kopii
Newspaper to motyw WordPress „idealny dla strony z wiadomościami, który pozwala z łatwością pisać artykuły i posty na blogu”. Według autorów, oferuje świetne wsparcie i przyjazną pomoc, a ten bestsellerowy motyw jest idealny do blogowania i doskonały dla e-commerce, gazety, magazynu lub witryny z recenzjami. Obsługuje filmy z YouTube. AMP.
I nie ma co się tutaj zbytnio zastanawiać – jeśli poszukujecie szablonu dla strony z newsami, to z pewnością trafiliście na ten szablon już wcześniej. To dobra pozycja, a jego wadą może być jego duża popularność – prawdopodobnie sami mogliście już trafić na istniejącą polską stronę opartą o ten motyw.
Jakie są zalety i wady tego motywu?
+ To subiektywne, ale to idealny szablon na stronę z newsami.
+ Ponad 1300 wersji demonstracyjnych do wyboru.
+ Regularne aktualizacje.
+ Szablon jest bardzo rozbudowany i zawiera dużo niestandardowych funkcji do wykorzystania.
– Jego popularność może być wadą – jeśli stworzycie stronę w oparciu o jedno z popularniejszych dem, to istnieje szansa, że prędzej czy później traficie na klona swojej strony w polskim internecie.
Odnośnik do szablonu: KLIK (59$)
10. Houzez – 160 sprzedanych kopii
Zestawienie kończy się na tematycznym szablonie, ponieważ Houzez to szablon nastawiony na stworzenie strony oferującej sprzedaż lub wynajem nieruchomości. To z pewnością bardzo popularny i bardzo dobrze oceniany szablon WordPress, a także najnowszy (2016) z całego zestawienia.
„Houzez to motyw WordPress zaprojektowany specjalnie dla branży nieruchomości. Oferuje łatwe w użyciu narzędzia, które pozwolą Ci zarządzać treścią i ofertami Twojej agencji, zapewniając jednocześnie najlepszą możliwą obsługę Twoim klientom.”
Jakie są zalety i wady tego motywu?
+ 37 tematycznych wersji demonstracyjnych do wyboru.
+ Regularne aktualizacje.
+ Elementor w wersji Pro.
+ Szablon jest bardzo rozbudowany i zawiera dużo niestandardowych funkcji do wykorzystania, przydatnych do prowadzenia strony z wynajmem lub sprzedażą nieruchomości.
– Jego popularność może być wadą – jeśli stworzycie stronę w oparciu o jedno z popularniejszych dem, to istnieje szansa, że prędzej czy później traficie na klona swojej strony w polskim internecie.
Odnośnik do szablonu: KLIK (59$)